KINDER

Wat wij hebben gedaan

ben een beetje ‘kinder’

Doneren. We willen vaak wel, maar doen het niet altijd. Keuzestress vormt daarin een grote barrière. Komt mijn geld wel goed terecht? Moet ik wel voor dit goede doel kiezen? Of kan ik beter voor een kleintje gaan? Je kunt je geld natuurlijk maar één keer uitgeven. Om donateurs en goede doelen te helpen riep Mathys van Abbe Kinder in het leven. Het online platform bundelt organisaties die eenzelfde probleem bestrijden – van HIV tot schone oceanen – én selecteert de ‘beste van de klas’. Op die manier hoef je als donateur alleen een thema te kiezen en weet je zeker dat je donatie goed terecht komt, namelijk bij een groepje organisaties die gezamenlijk een probleem aanpakken in plaats van bij één goed doel. Een goed voorbeeld is het thema vluchtelingen. Het is belangrijk dat ze van zee worden gehaald, maar het is óók belangrijk dat ze worden begeleid wanneer ze in een voor hen vreemd land aankomen. Organisaties die zich inzetten voor het laatstgenoemde, krijgen echter veel minder aandacht (en donaties), omdat het minder noodzaak uitstraalt. Kinder bundelt zowel de zee- als de landorganisaties zodat een probleem vanuit verschillende kanten efficiënt kan worden aangepakt. Een mooie match met Blyde, nu wij ook bezig zijn met creating a positive footprint! Kinder klopte bij ons aan voor de lancering van de consumenten webpage.

 

Aanpak Blyde

De vraag van Kinder was om op korte termijn zoveel mogelijk on- en offline aandacht te genereren voor de nieuwe manier van doneren die zij aanbieden. Onze strategie? Zowel de jonge als oudere donateur aanspreken met het verhaal van Kinder en inzetten op een mix van van nieuws pr en personal pr, want niemand kan het verhaal van Kinder beter over de bühne brengen dan oprichter Mathys van Abbe zelf. Met deze aanpak bereikten we zowel een jonger lifestyle publiek via een publicatie in print in de Fabulous Mama, als een ouder zakelijk publiek via interviews in onder andere Trouw en het Nederlands Dagblad. Campagne grootte – S.

 

Resultaat

Een greep uit de publicity die we genereerden voor Kinder:  

Nederlands Dagblad, 22 februari 2021.

 Emerce, 17 december 2020.

 

Trouw, 2 februari 2021.

 De Ondernemer, 16 december 2020.

 

Quote, 17 december 2020.