SOFINE

Wat wij hebben gedaan

SoCheeze verlaagt drempel tot plantaardig voedingspatroon  

SoFine Foods, een pionier in tofu sinds 1963, ontwikkelt en produceert plantaardige producten. Hun missie? Om innovatieve plantaardige producten te maken die niet alleen verantwoord, duurzaam en vriendelijk voor het milieu zijn, maar óók echt lekker. Een plantaardige lifestyle kan de wereldwijde CO2-uitstoot met 73% procent verminderen (bron: Science Magazine). Het bedrijft streeft ernaar om samen de wereld met plantaardige gerechten een beetje mooier te ‘eten’ en introduceert in 2019 de SoCheeze ‘feta’ blokjes in België. SoFine wil hiermee een verantwoord alternatief bieden voor kaas, het nummer één product dat de consument het meest zou missen in een plantaardig voedingspatroon. De plantaardige ‘feta’ kaasblokjes op basis van biologische soja bevatten minder verzadigd vet en zout dan fetakaas en zijn daardoor beter voor het cholesterolgehalte. De olie waarin de blokjes worden bewaard zijn te gebruiken als dressing of om in te bakken. De verpakking van SoCheeze is herbruik– en recycleerbaar. 

Steeds vaker passen consumenten hun eetgewoonten aan ten gunste van het milieu. Zo is één op de tien Belgen flexitariër en is de consumptie van vleesvervangers in drie jaar met 40 procent gestegen. SoFine wil met SoCheeze de drempel voor plantaardig eten nog verder verlagen voor de consument, die zijn eetgewoontes steeds vaker aanpast en plantaardig wil gaan eten en een plantaardige lifestyle aanmoedigen. Aan Blyde de vraag SoFine’s rol als plantaardige pionier te onderstrepen en SoCheeze te lanceren op de Belgische markt.  

Aanpak Blyde

SoFine’s rol als plantaardige pionier onderstrepen – leading by example. Inspirerende contentcreatie voor owned, earned en paid media. Receptontwikkeling + food fotografie, corporate- en lifestyle media messaging en benadering, launch event lifestyle media en influencers, SoCheeze proefpakketten journalisten & influencers, influencersamenwerkingen, het optuigen van media content deals. Resultaat: gestapeld bereik free publicity: 9,5 miljoen. Mediawaarde publicaties: 950K. Campagnegrootte – L.  

Sustainable Development Goals (SDG’s)

12.

verantwoorde consumptie en productie

Verzeker duurzame consumptie-, en productiepatronen. Zorg voor duurzaam beheer en efficiënt gebruik van natuurlijke hulpbronnen. Het produceren van onze goederen moet met het oog op de groeiende wereldbevolking veel handiger: ‘meer produceren met minder’.

Resultaat

Een greep uit de publicity die we genereerden voor de introductie van SoCheeze:  

Elle Eten, 6 december 2019.

De Zondag, 10 november 2019 (Print).

@Laurentine, 21 november 2019.

Flair, 29 oktober 2019 (Print).

@Charliemagazine, 1 oktober 2019.