Volgende week staat onze hoofdstad in het teken van het jaarlijkse Amsterdams Dance Event (ADE). Onderdeel daarvan is ADE Green dat zich richt op het verduurzamen van de entertainmentindustrie. Blyde Amsterdam is door ID&T gevraagd om meer aandacht te creëren voor dit initiatief.

 Op woensdag 14 oktober vindt voor het derde jaar op rij de ADE Green conferentie plaats in De Brakke Grond te Amsterdam. Dit is een eendaags symposium voor iedereen die meer wil weten over duurzaamheid, innovatie en social change in de entertainmentindustrie.

“We zijn er trots op dat we steeds meer gevonden en herkend worden op onze sustainable signatuur als pr-bureau,” zegt Nynke van den Broek van Blyde. “Het is voor ons een extra driver om bij te kunnen dragen aan de naamsbekendheid van een initiatief met maatschappelijke relevantie en impact.”

Begin december vindt in Parijs de klimaatconferentie van de Verenigde Naties (COP21) plaats waarin wereldleiders tot een nieuw klimaatverdrag moeten komen. “De dance industrie heeft wereldwijd bereik en kan als geen ander passie en verbeelding losmaken om mensen bewust te maken en te activeren,” zegt Carlijn Lindemulder, Head of Sustainability van ID&T.

Workshop ‘communicating sustainability’

Eén van de onderdelen van ADE Green waar de organisatie grote interesse voor verwacht is de workshop ‘communicating sustainability’ die verzorgd wordt door Chiara Badiali van Julie’s Bicycle en David Willans van OgilvyEarth, de duurzame tak van het befaamde Amerikaanse communicatiebureau. “Het reduceren van CO2-uitstoot en het terugbrengen van de negatieve impact op het milieu van festivals en events is één, maar het goed over de bühne brengen van concrete sustainability activiteiten en resultaten is een cruciale tweede stap,” stellen de workshopleiders. Badiali en Willans nemen de deelnemers mee in de principes van effectieve communicatie over sustainability, hoe greenwashing te voorkomen is en hoe je het publiek echt betrekt bij je duurzaamheidsprogramma.

Van den Broek: “ Deze workshop is in wezen een must voor alle communicatieprofessionals in de 21ste eeuw.”