SEE network (Social Enterprise Empowerment), Blyde Benelux en Hutspot Amsterdam bundelen krachten en organiseren het FOOD FOR THOUGHT event op woensdagavond 12 oktober. Een shared dining waar (potentiële) social entrepreneurs en intrapreneurs worden geïnspireerd en uitgedaagd om zelf met social entrepreneurship aan de slag te gaan. Het event wordt georganiseerd in samenwerking met de sprekers van de avond waaronder Tony van Kings of Indigo, Mariah en Wendelien van Yoni en Paulien van O My Bag. Een verassende mix van goed eten en inspirerende social business talks.

FOOD FOR THOUGHT

Het event vindt plaats op woensdag 12 oktober van 18:30u tot 22:30u in Hutspot Amsterdam op de Van Woustraat. Good food om van te watertanden, in de vorm van een driegangendiner. Alles komt op één tafel te staan en wordt vervolgens gedeeld. Naast het diner zijn er verschillende inspirerende social business talks van succesvolle ondernemers te horen. Op eigenzinnige en gewaagde wijze geven zij inzichten in de manier waarop zij de wereld aan het veroveren zijn en zetten ze aan tot beweging.

Programma 12 oktober:

Diner: 18:30u – 22:30u, adres: Hutspot, Van Woustraat 4 – Amsterdam

Kaarten zijn te koop via deze link.

VOORPROEFJE VAN ENKELE VERHALENVERTELLERS

Tony Tonnaer is oprichter en King of Inspiration van Kings of Indigo. Kings of Indigo is een veelbelovend jeans merk van Amsterdamse bodem. Momenteel staat het merk in de top van meest duurzame modemerken. Zelf wil Kings of Indigo het beste duurzame denimmerk worden, wereldwijd. Stap voor stap, bij iedere collectie die Tony creëert, maakt hij de nodige keuzes. Tony vertelt tijdens het event over innovaties binnen duurzaamheid en het vergroten van de impact door het maken van de juiste keuzes.

Wendelien Hebly en Mariah Mansvelt Beck zijn de oprichtsters van Yoni. Twee powervrouwen op een missie: om de industrie van tampons, maandverband en inlegkruisjes te revolutioneren. En niet zonder reden: ‘chemicals are not for pussy’s’ is hun motto. Producten gemaakt van biologisch katoen. Zonder plastic. Zonder parfum. Zonder gekke dingen. En het mooie is: ze doen dat op een designniveau waar je u tegen zegt. Zelfs zo dat hun marketing tools exclusief worden overgenomen door internationale design titels. Mariah en Wendelien vertellen over hun gedurfde keuzes en de kracht van onderscheidend design en communicatie.

Paulien Wesselink is oprichtster van O My Bag. De Indiase fairtrade-producent van het duurzame tassenlabel O My Bag kan de razendsnelle groei van het Amsterdamse bedrijf nauwelijks bijbenen. Dit merk produceert de mooiste leren tassen en accessoires op een eerlijke en duurzame manier. Het brein achter dit merk is Paulien Wesselink. Met een streven naar een wereld waarin we anderen niet hoeven uit te buiten voor onze kleding timmert ze gigantisch aan de weg. Het succes kwam O My Bag niet aanwaaien. Een verhaal over doorzettingsvermogen, het vinden van de juiste partners en de realisatie van dromen.

hutspot2hutspot