ABBOT KINNEY’S EN BLYDE BENELUX SLAAN DE HANDEN INEEN

(h)eerlijk eten en tegelijkertijd de wereld een beetje mooier maken

Amsterdam, 28 mei 2019 – Het in Amsterdam gevestigde AbbotKinney’s is op een missie om vanplantaardige zuivel de nieuwe standaard te maken. De pioniers maken betere voedselkeuzeslekkerder en bieden plant-based alternatieven zoals zuivelvrije yoghurt enijs op basis van kokosmelk of amandelen. Hét bewijs dat je niet hoeft in televeren op smaak of kwaliteit als je bewuste keuzes maakt. Pr-bureau Blyde Benelux slaat de handen ineen met Abbot Kinney’s met als doel het voor consumentenmakkelijker en aantrekkelijker te maken om dagelijks het verschil te maken. Desamenwerking start met de lancering van de Almond Frostick, het eerstebiologische plantaardige ijsje op basis van amandelen. Met de hashtag#stickupforyourplanet roept Abbot Kinney’s deze zomer op tot een revolutiedie in lijn is met de missie van Blyde Benelux: creating a positive footprintworldwide.

Plant-based revolutie ontketenen

Plantaardig leven is désleutel tot het keren van het klimaat-tij. Als iedereen een plantaardig dieetzou volgen, zou de voedselindustrie gerelateerde uitstoot dalen met 70%. Tegelijkertijd is bewuste keuzes maken op hetgebied van duurzaam en (h)eerlijk eten is voor consumenten lang niet altijdeven makkelijk. Jimme Slippens, oprichter van Abbot Kinney’s, iservan overtuigd dat lekker en verantwoord genieten heel goed samengaan: “Er ismaar één ding waar we bij Abbot Kinney’s meer van houden dan ijs en dat is onzewereld. Tuurlijk, je verbetert de wereld niet dooreen plantaardig ijsje te eten. Maar je kunt wél iets goeds door voorde planeet door geregeld te kiezen voor een alternatief voor zuivel en na tedenken over wat je nog meer kunt doen.” Vorig brachtAbbot Kinney’s de succesvolle Coco Frostick op basis vankokosmelk op de markt. Een ongekend succes: in totaal gingen daar in 2018 ruim80.000 van over de toonbank in 12 verschillende landen. “Deze zomer lancerenwe de Almond Frostick en roepen we mensen op vaker te kiezen voor plantaardigen uit te dragen hoe je dagelijks het verschil maakt zonder in te leveren opsmaak of kwaliteit.  Het is onze missie om dit jaar minimaal 250.000mensen te laten aansluiten bij de #stickupforyourplanet beweging,” aldusJimme.

Transitie lekker en leuk maken

Nynke Geus-Van den Broek, managing director van Blyde Benelux: “We zijn trots dat we, in samenwerking met Abbot Kinney’s, een belangrijke stap kunnen zetten in de transitie van ons voedselsysteem naar een duurzaam model. Abbot Kinney’s kenden we natuurlijk al van de lekkere zuivelvrije yoghurt op basis van kokosmelk en amandelen en het schepijs. Dat er inmiddels ook twee ijsjes op een stokje in het assortiment zitten, maakt dat de impact alleen maar toeneemt. We staan vierkant achter de boodschap dat je, door dagelijks kleine wijzigingen in je eetpatroon door te voeren, al een groot verschil kunt maken. Die optimistische benadering past ook helemaal bij het DNA van ons bureau: het maakt niet uit waar je begint, áls je maar iets doet door kleine, dagelijkse gewoontes onder de loep te nemen.”

Prêts à faire des vagues ?