BELIEFS

Blyde Benelux, creating a positive footprint worldwide

“Wij zijn Blyde Benelux, het eerste pr-en campagnebureau in de Benelux met een B Corp certificering. Vanuit Amsterdam en Antwerpen werken we aan onze missie ‘creating a positive footprint worldwide’. Met Mother Nature als onze CEO.
Om de transitie naar een duurzame en sociale economie te versnellen, bundelen we onze krachten met pionierende impactvolle merken en social enterprises. Noem ons happy warriors met een businessplan werkend vanuit de kernwaarden: be the change, be positive, be critical, be collaborative en be outspoken.”

Het kan sneller, beter, ambitieuzer

Tuurlijk. We hebben een gezonde vliegschaamte ontwikkeld, zijn begaan met het welzijn van mensen die het om talloze redenen moeilijk hebben en een garderobe kan tegelijk verantwoord én knap zijn. Duurzaam en sociaal ondernemen en consumeren staat torenhoog op de agenda. Toch maakte het IPPC-rapport (Intergovernmental Panel on Climate Change) van de Verenigde Naties duidelijk dat de transitie naar een eerlijk systeem sneller, beter en ambitieuzer moet. De aarde warmt te snel op, we consumeren met z’n allen te veel, de CO2-uitstoot gaat door het dak en de ongelijkheid groeit in rap tempo door.

De boodschap is duidelijk: dit is de eeuw van het geweten. Paul Polman benadrukt in zijn laatste boek ‘Net Positive’ de urgentie van rigoureuze systeemverandering in het bedrijfsleven en Jelmer Mommers van De Correspondent stelde in zijn boek over klimaatverandering de terechte vraag “hoe gaan we dit uitleggen?”. En precies daar zit een deel van de crux: om mensen mee te krijgen en gedragsverandering teweeg te brengen, is behoefte aan context, kennis en verhalen. 

Toekomstbestendige route naar succes

Vanuit Amsterdam en Antwerpen werken we samen met sustainable brands en social enterprises die op efficiënte wijze de Nederlandse, Belgische en/of Benelux-markt willen bedienen vanuit één bureau. 

Blyde Benelux creëert een podium voor merken en mensen met als doel de transitie naar een positive footprint worldwide te versnellen. Met een flinke portie daadkracht laten wij zien dat het anders moet en kan. Duurzame en sociale ambities zijn leidend in al onze pr-strategieën en concepten; we helpen bedrijven te focussen op hetgeen er écht toe doet. De SDG’s (Sustainable Development Goals) vormen hierin altijd een belangrijke pijler. We creëerden hiervoor een eigen SDG-tool die altijd het vertrekpunt is van onze campagnes. Door de SDG’s als uitgangspunt te nemen, stimuleren we organisaties om merkoverstijgend te denken en hun positieve impact op de maatschappij te vergroten.

Onze belofte? Wij gebruiken business as a force for good.  Dat gaat veel verder dan het verminderen van negatieve impact. ‘Minder slecht’ is gewoon niet genoeg. Het enige antwoord voor toekomstbestendige bedrijven is om netto positief, herstellend, en regeneratief te zijn. Om zo daadwerkelijk terug te geven in plaats van te nemen.