Bron: Pinterest

Stel je slaat de krant open en leest een achtergrondartikel over een organisatie. De journalist van het artikel heeft de CEO geïnterviewd, een expert geeft zijn visie op de sector waarin de organisatie actief is en er is een stuk over de toekomst van die sector. Naast het artikel staat een ingekochte advertentie van een organisatie. Een corporate story, inclusief een commerciële boodschap en waarschijnlijk een link naar een nieuw product. Precies in die nuance, tussen een commercieel stuk met een duidelijk ‘koop mij’-boodschap en een niet commercieel, impactvol verhaal wat de aandacht trekt en wat op een authentieke manier bij verschillende doelgroepen belandt, zit de kracht van PR.

PR draait om goede relaties & sterke communicatie
Persbericht versturen. Het is een strategisch communicatieproces dat relaties bouwt tussen organisaties en verschillende stakeholders. Public relations draait om communicatie met diverse doelgroepen: journalisten,
media, klantengroepen, maatschappelijke groepen, werknemers, aandeelhouders, belangenorganisaties, vakbonden, en partnerorganisaties. Het is een lange termijn benadering die je op verschillende niveaus met verschillende boodschappen inkleurt. Hieronder bundelen we, in een notendop, waarom PR cruciaal is voor de storytelling en de thought leader positie van een organisatie en hoe wij dit bij Blyde aanpakken. En  geloofwaardigheid: consistente en transparante communicatie bouwt aan de rol en positie die jouw organisatie invult. Een actief en transparant pr-beleid zorgt ervoor dat je missie, waarden en doelen effectief en consistent worden gecommuniceerd. Dit helpt bij het opbouwen van vertrouwen, geloofwaardigheid en een loyale  aanhang. Maar het is meer dan dat. In samenwerking met impactvolle merken en sociale ondernemingen zetten we ons bij Blyde in om – middels de juiste communicatie en pr-aanpak – meer te bereiken dan slechts het genereren van aandacht en naamsbekendheid. We werken samen aan systematische gedragsverandering, die bijdraagt aan een betere wereld. Onderbouwd en in de juiste taal. Dat betekent overigens niet dat alles waar je over communiceert 100% perfect hoeft te zijn. Juist door te communiceren over de impactvolle stappen die je zet als organisatie en de uitdagingen die er nog liggen, laat je zien daar duurzaam de norm kan zijn en geef je een krachtige slinger aan het versnellen van de transitie.

Waarom?
Vertrouwen en geloofwaardigheid: consistente en transparante communicatie bouwt aan de rol en positie die
jouw organisatie invult. Een actief en transparant pr-beleid zorgt ervoor dat je missie, waarden en doelen effectief en consistent worden gecommuniceerd. Dit helpt bij het opbouwen van vertrouwen, geloofwaardigheid en een loyale aanhang. Maar het is meer dan dat. In samenwerking met impactvolle merken en sociale ondernemingen zetten we ons bij Blyde in om – middels de juiste communicatie en pr-aanpak – meer te bereiken dan slechts het genereren van aandacht en naamsbekendheid. We werken samen aan systematische gedragsverandering, die bijdraagt aan een betere wereld. Onderbouwd en in de juiste taal. Dat
betekent overigens niet dat alles waar je over communiceert 100% perfect hoeft te zijn. Juist door te communiceren over de impactvolle stappen die je zet als organisatie en de uitdagingen die er nog liggen, laat je zien daar duurzaam de norm kan zijn en geef je een krachtige slinger aan het versnellen van de transitie.

Hoe?
Onderbouwd, met inspiratie, in de juiste taal en met handelingsperspectief. Welke middelen we geregeld inzetten in onze PR-strategieën met impact? De meest voorkomende tools zetten we voor je op een rijtje. Goed om te weten, dit zijn ze lang niet allemaal.

Stappen
1. Persberichten en contentstukken

We schrijven persberichten waarin jullie missie en verhaal verwerkt is en de mijlpaal waarover we de media willen benaderen. Met dat persbericht onder de arm benaderen we een selectie key media persoonlijk en pitchen we o.a. interviews. Maar we zorgen er natuurlijk ook voor dat de verhalen die ertoe doen in de juiste taal en toon vatten in de vorm van sterke blogposts, nieuwsbrief updates en social content.

2. Thought leadership & opinie

Positioneer je organisatie als thought leader en action leader. Met een doordachte contentstrategie aangevuld met opiniestukken in de Nederlandse media die je expertise en missie benadrukken. Waar lig je als CEO
wakker van, welke beleidsmaatregel moet echt anders, welke andere point of view moeten we hebben over een bepaald onderwerp? Wij vertalen jouw mening en oproep naar een ijzersterke opinie. Een inhoudelijk en
actueel geluid met bereik.

3. Creatie activate, campaigning for good

Van een creatief en impactvol concept tot rake uitvoering. Wij duiken graag in vraagstukken die ons creatieve brein prikkelen. Hoe vertalen we jullie boodschap naar een pakkend concept wat écht aanslaat? Denk aan het upteamen met partners, zoals kunstenaars, influencers of gelijkgestemde organisaties om de daadkracht en  het verhaal te versterken.

4. Onze aanpak

Blyde Benelux creëert een podium voor merken en mensen met als doel de transitie naar een betere wereld te versnellen. Met een flinke portie daadkracht laten wij zien dat het anders moet en kan. Duurzame en sociale ambities zijn leidend in al onze PR-strategieën en concepten; we helpen bedrijven te focussen op hetgeen er écht toe doet. Met PR als onze core business sinds de start, kennen we het medialandschap, hebben warme contacten bij de dagbladen en nieuwe media, weten precies welke toon wel en welke toon niet werkt. En we kennen het belang van een ijzersterk verhaal. Maar wat onze aanpak écht succesvol maakt, is de persoonlijke benadering en de juiste taal.

Afke Vermeer, Natuurmonumenten: ‘Als natuurorganisatie vinden we in Blyde een daadkrachtige  campagnepartner die in haar kern evenzo sterk gelooft in het laten zien dat het anders kán. Samen hebben we binnen de Beterschapscampagne gezocht naar wat mensen verbindt als het om de natuur gaat. Dat hebben we niet alleen gevonden maar vervolgens ook op een positieve en impactvolle manier aan publiek én politiek kunnen laten zien. In Blyde vinden we een bureau dat daadwerkelijk tot verandering verleidt. Een bureau
met een inspirerend en handson team dat niet alleen een positieve indruk op de doelgroep, maar ook binnen het project en de samenwerking een blijvende positive footprint achterlaat.’

Geïnspireerd en klaar voor zichtbaarheid?
Neem via info@blyde.nl contact met ons. We staan klaar om jullie te helpen impact te maken met jullie verhaal.