

Van missie naar beweging
100% groene
energie van
Nederlandse bodem
In samenwerking met Vandebron ontwikkelden we jarenlang de communicatie- en PR-strategie die verder ging dan zichtbaarheid alleen. Met creatieve campagnes, inhoudelijke media-aanwezigheid, influencersamenwerkingen, sterke crisiscommunicatie en impact reporting werd de missie krachtig onder de aandacht gebracht.
Waar politiek soms aarzelt, zet Vandebron juist een tandje bij. Het bedrijf wacht niet op beleid uit Den Haag, maar zet zelf de energietransitie in gang. Vandebron levert 100% groene energie uit Nederlandse bronnen en verbindt klanten rechtstreeks met hun keuze van producenten van zonne-, wind- of duurzame bio-energie.
Van activistische campagnes tot
crisiscommunicatie
Vanuit een retainervorm ondersteunde we het Vandebron team met doorlopende en campagnegerichte PR en content. Voorbeelden zijn de ‘Ik ben voor’-campagne met Jennifer Hoffman en de activistische campagne ‘200 duizend Vandebronners willen vooruit’.
Tijdens de energiecrisis werkten we samen als strategisch partner op het gebied van crisiscommunicatie, waarbij complexe onderwerpen helder werden vertaald voor media en publiek. Daarnaast werd gewerkt aan thought leadership en duiding van innovaties, zoals slimme aansturing van zonneparken en de overstap naar een Europese cloud provider. Elk jaar schreven, redigeerden en coördineerden het design van het Vandebron Impact Report. Ook vertaalde we dit naar LinkedIn content.
Vandebron structureel
in de spotlights
Vandebron is een klant die niet alleen vooruit wíl, maar het ook gewoon dóet. Daar krijgen wij energie van. En zijn ook giga trots op alle resultaten die we gedurende de jaren samen hebben bereikt. Een greep uit vijf jaar samenwerken:
- Interviews op het NOS en RTL Nieuws naar aanleiding van de discussie over terugleverkosten
- Uitgebreide interviews in De Telegraaf en Energeia met de CEO en CFO
- Verschillende publicaties in vakmedia over technologische en duurzame innovaties
{{testimonial}}
