Voedselverspilling te lijf

Too Good To Go

“Voedselverspilling is het domste probleem”

Too Good To Go is ’s werelds grootste marktplaats voor voedseloverschotten, met meer dan 85 miljoen gebruikers. Door slechts een kwart van al het verspilde voedsel te redden, zouden we 828 miljoen mensen kunnen voeden. Of zoals CEO Mette Lykke het zegt: “Voedselverspilling is het domste probleem wat we hebben!” Blyde ondersteunde Too Good To Go bij het vergroten van zichtbaarheid en impact, door structurele media-aanpak, strategische PR en het delen van tips om voedselverspilling tegen te gaan.

Blyde als buitenboordmotor

Too Good To Go is een B Corp & social impact bedrijf dat voedselverspilling wil verminderen. Hun missie: iedereen inspireren en in staat stellen om voedselverspilling tegen te gaan, wereldwijd. Blyde werkte samen met Too Good To Go om hun boodschap te versterken in zowel België als Nederland en structureel zichtbaarheid te creëren rondom hun mijlpalen.

We fungeren als ‘buitenboordmotor’ van het team en creëren structureel een podium voor hun prestaties. Van opiniestukken over voedselverspilling tot perscampagnes over innovatieve AI-oplossingen. Onze “always-on” aanpak in retainervorm levert zichtbaarheid op in top media zoals Het Financieele Dagblad, De Volkskrant, De Tijd, RTL Nieuws, Het Laatste Nieuws, Sudinfo en regionale partners.

PR & thought leadership

We vergroten de zichtbaarheid van Too Good To Go met een landelijke én internationale PR-strategie. Van grote nieuwsmedia tot lifestyle- en techpublicaties: overal brengen we onze missie tegen voedselverspilling onder de aandacht. Samen met het team van Too Good To Go belichten we de impact van de app, die internationaal wordt erkend, onder andere met een Apple Award voor beste impact-app. Daarmee positioneren we Too Good To Go als thought leader op het gebied van bewustwording en actie tegen voedselverspilling, en inspireren we miljoenen gebruikers wereldwijd om in beweging te komen.

{{testimonial}}

• Testimonial

“Blyde Benelux is een team van zeer getalenteerde mensen die zich volledig inzetten om het beste uit elke PR-campagne te halen. Hun expertise op het gebied van duurzaamheid is van grote waarde, net als hun creatieve geesten. Ik zou hen aanbevelen aan elk ander bedrijf dat op zoek is naar een PR-bureau.”

Laurine Poortmans
PR Manager bij Too Good To Go België & Nederland
Het project in een notendop

Ready to make waves?