IMPACT

PR-Campagnes met een missie

Een pr-bureau runnen en tegelijkertijd positieve impact hebben op de wereld? We beweren niet dat het makkelijk is maar wij bewijzen dat het kan! Ons bevlogen team van frisse denkers bestaat uit communicatie- en pr-experts die samenwerken met pioniers die aantoonbaar bijdragen aan onze missie.

Blyde Benelux is een pr-bureau gericht op duurzame vraagstukken, voor mensen, merken en organisaties die de wereld motiveren om positieve verandering door te voeren. In overleg gaan we op zoek naar de positieve impact van een organisatie en vertalen die vervolgens naar creatieve concepten, pr-campagnes en waardevolle content.  Blyde pr-bureau Amsterdam 

DE SDG’s STAAN CENTRAAL

In alle campagnes uit de keuken van Blyde Benelux vormen één of meerdere SDG’s (Sustainable Development Goals) altijd een belangrijke leidraad. In 2015 ondertekenden de 193 wereldleiders van de Verenigde Naties het document waarin de SDG’s zijn opgenomen. De in totaal 17 SDG’s vormen de to-do lijst voor de wereld.  

Het doel? Een duurzame, eerlijke en rechtvaardige wereld in 2030. In samenwerking met impactvolle merken en sociale ondernemingen zetten we ons in om – middels de juiste communicatie en pr-aanpak – meer te bereiken dan slechts aandacht te genereren. We gaan voor systematische gedragsverandering, die bijdraagt aan een betere wereld. 

In samenwerking met onze klanten, dragen we met Blyde Benelux voornamelijk bij aan de volgende SDG’s: 3. Goede gezondheid en welzijn, 4. Kwaliteitsonderwijs, 5. Gendergelijkheid, 8. Eerlijk werk en economische groei, 9. Industrie, innovatie en infrastructuur, 11. Duurzame steden en gemeenschappen, 12. Verantwoorde consumptie en productie en sluiten we op grote schaal partnerships om deze doelstellingen te bereiken (SDG 17).  Blyde, Duurzaam pr-bureau in Amsterdam B corp gecertificeerd 

Blyde, Duurzaam pr-bureau in Amsterdam.

ZO MAKEN WE IMPACT

Al zeven jaar lang zetten we onze business in als een force for good. Wat dat concreet inhoudt? Zie hier een greep uit ons impact report: 

  • 100% van ons portfolio draagt bij aan onze missie (creating a positive footprint worldwide) 
  • Impact strategies, campaigning for change, educating the better choices – hello pr and impact content, stakeholder engagement op sustainable strategies.  
  • We hebben een ton gedoneerd in cash en kind afgelopen jaar (het is een standaard onderdeel van onze policy elk jaar) 
  • We hebben een eigen stichting: bBlyde Foundation, waarmee we direct bijdragen aan positieve impact 
  • We zijn net positief als bedrijf; we compenseren al onze uitstoot, zowel zakelijk als privé 
  • We werken actief aan impactprojecten vanuit Blyde om het verschil te maken (zoals Let’s Play Equal met andere B Corps) 
  • Het welzijn van het team en onze community staat voorop: we streven naar een werkgeluk van 8+ 
  • We zijn activistisch en laten actief onze stem horen richting de overheid (bijvoorbeeld in samenwerking met milieudefensie) 
  • Diversiteit en gelijkheid staat centraal: we hebben niet voor niets een code of ethics en een code of collab.  
  • Blyde heeft al 7 jaar lang geen commerciële groeiambitie (constante winsttarget van 150k bruto), we focussen enkel op een groei op positieve impact.

Lees hier het volledige positive impact report van Blyde Benelux.

Blyde pr-bureau Amsterdam 

01.

Impactstrategie en impactsessies,

De onderste steen boven: hoe vergroot je de maatschappelijke impact van jouw onderneming, waar sta je en wat zijn de ambities?

02.

Duurzaamheidscommunicatie,

Key messaging, storylines en bewijslagen die transparantie bieden over de road to sustainability.

03.

Impact- en sustainabilityreport,

De impact van jouw onderneming in kaart. Content, copywriting & design.

04.

content creatie,

van blogreeks tot inhoudelijke podcastserie.

05.

CORPORATE PR en COMMunicatie,

van personal branding tot ondersteuning bij persvoorlichting.

06.

Marketing pr en communicatie,

van creatief en impactvol concept tot rake uitvoering.

07.

thought leadership en opinie,

een inhoudelijk en actueel geluid met bereik. 

08.

Merk- en productintroducties

de beste kans voor een positieve eerste indruk. 

09.

ambassadeur en influencerprogramma’s

een stevig ecosysteem: gedeelde waarden, groter bereik.