Amsterdam, 22 maart 2021 – B Corp bureau Blyde Benelux breidt haar team uit met nieuwste aanwinst Eva van Bruinessen. Eva sluit zich aan bij het groeiende team van Blyde, dat zich volledig richt op merken en organisaties die het verschil maken in de wereld of deze ambitie hebben. Duurzaamheid en maatschappelijke relevantie staan hierin centraal. Vanuit Nederland en België werkt het team momenteel voor klanten als Intratuin, Ecover, Abbot Kinney’s, Vandebron en Swapfiets.

Na een studie Communicatiewetenschap maakt Eva kennis met pr bij HPB. Met interesse voor voeding, het klimaat en menselijk gedrag volgt ze een Master in Marketing en Consumentengedrag aan de Wageningen Universiteit, waar duurzaamheid centraal staat. Het is niet te missen dat Eva zich graag inzet voor merken met een missie. Bij Yoni bracht ze als marketeer verschillende taboeonderwerpen onder de aandacht en zette zij zich in voor mens- en milieuvriendelijke menstruatieproducten. Na een kleine uitstap naar de wereld van brood en pastries keert Eva terug in de wereld van pr. Haar passie ligt bij het vertellen van de verhalen van duurzame merken die écht impact maken. Hiervoor is ze bij Blyde aan het goede adres. De komende tijd zet Eva haar talent voornamelijk in voor food gerelateerde klanten als Alpro, Willicroft en de uitbreiding van de vegetarische ambitie van Stegeman.

 

Verborgen talent

Iets wat niet iedereen weet is dat Eva zich het afgelopen jaar heeft ontwikkeld tot ware bakker. Bij Bartine – café en wijnbar in Den Haag – heeft zij het afgelopen jaar mede de Lockdown Bakery opgetuigd, wat dit jaar met succes uitbreidt naar een tweede vestiging in de vorm van een bakkerij. “Bakken is zowel een creatieve als bijna meditatieve bezigheid. Je bent enorm verbonden met je product en het vereist al je aandacht. Deze verbondenheid voel ik ook heel sterk bij de merken waar we ons met Blyde voor inzetten.” legt Eva uit. De creativiteit en gedrevenheid komt goed van pas in haar nieuwe rol als impact pr adviseur en zorgt er hopelijk voor dat de verhalen die er toe doen als warme broodjes over de toonbank vliegen.

Over Blyde

Maatschappelijk toegevoegde waarde creëren staat centraal bij Blyde. Noem het impact, noem het duurzaamheid – dat is wat ons drijft, doet versnellen en verder laat denken. Het portfolio van Blyde bestaat uit duurzame en sociale initiatieven die bijdragen aan de missie om het mooiste in mensen, merken en organisaties naar boven te halen om zo een positief effect op hun omgeving teweeg te brengen. Met positieve impact als vertrekpunt en humor, ambitie en optimisme als belangrijke pijlers, werken we als één team samen aan een duurzaam resultaat.