Amsterdam, woensdag 20 juli 2022  Het B Corp gecertificeerde pr-bureau Blyde Benelux heeft het team uitgebreid met twee nieuwe aanwinsten: Evelien Pleging (29, links op foto) en Kim Pieper (23, rechts op foto). De twee nieuwe pr-adviseurs, beiden met een achtergrond in communicatie én een groen en sociaal hart, zetten zich vanaf deze maand in om een podium te creëren voor het toekomstbestendige portfolio van Blyde Benelux. Met de uitbreiding groeit het team verder naar elf vaste krachten in Amsterdam en Antwerpen.

Het verschil maken, transities versnellen

Anders dan de titel van haar master Corporate Communication doet vermoeden, was Evelien niet op zoek naar een baan bij een commerciële corporate. Na haar afstuderen in 2019 startte ze als communicatiemanager bij Stichting Social Enterprise NL, waar ze drie jaar met sociale ondernemingen werkte aan positieve verandering naar de impacteconomie. Haar drive om nog meer te willen betekenen voor de transitie naar een duurzame en eerlijke samenleving, maakt haar overstap naar Blyde Benelux een logische zet. Evelien: “Changemakers verdienen het om gehoord en gezien te worden. Bij Blyde krijg ik de kans om bij te dragen aan noodzakelijke transities door samen te werken met zowel disruptieve start-ups, als corporates die de verandering ook echt in gang willen zetten.”


Positieve gedragsverandering stimuleren

Na haar traineeship bij Blyde Benelux dook Kim in september 2021 terug de UvA-banken in om binnen de master Persuasive Communication zich te verdiepen op het gebied van sustainability marketing en corporate social responsibility. Ze studeerde af op een onderzoek naar gedragsverandering ten aanzien van fast fashion en is vastberaden haar kennis en creativiteit in te zetten om de grote maatschappelijke uitdagingen van deze tijd aan te gaan. Kim: “Ons individuele gedrag en het economische systeem moeten veranderen als we de aarde leefbaar willen houden voor toekomstige generaties. Deze langetermijnvisie vormt de leidraad van alles wat Blyde onderneemt en ik ben blij dat ik er mijn steentje aan kan bijdragen.”

 

Lorette der Kinderen, managing director Blyde Benelux: “De urgentie om positieve impact te maken wordt steeds groter. Evelien en Kim voelen dit sterk en dus was de match met Blyde snel gemaakt. We zijn enorm trots op deze uitbreiding en kijken ernaar uit om samen met hen te werken aan een duurzame en gelijkwaardige toekomst.” De komende maanden gaan Evelien en Kim aan de slag voor verschillende pionierende klanten, waaronder Too Good To Go, VonWood, Trees for All en Pieter Pot.

Over Blyde Benelux
Maatschappelijk toegevoegde waarde creëren staat centraal bij het B-corp gecertificeerde Blyde Benelux. Noem het impact, noem het duurzaamheid – dat is wat ze drijft, doet versnellen en verder laat denken. Het impact-bureau is een strategische en creatieve partner in PR en werkt onder meer voor Abbot Kinney’s, Intratuin, Swapfiets en MisterGreen. Het portfolio van Blyde bestaat al voor ruim 90% uit duurzame initiatieven die bijdragen aan de missie om het mooiste in mensen, merken en organisaties naar boven te halen om zo een positief effect op hun omgeving teweeg te brengen. Met PR als vertrekpunt en humor, ambitie en optimisme als belangrijke pijlers, werken ze als één team samen aan een impactvol en duurzaam resultaat. Blyde bedient zowel de Nederlandse als de Belgische markt, vanuit vestigingen in Amsterdam en Antwerpen.