Dit is Shanice, onze nieuwe collega die voor 5 maanden bij ons komt stagelopen. Onze Giphjes-koningin die de Blyde Instagram binnen 3 weken wist om te toveren tot een groot kleurrijk feest en die de komende tijd onderzoek bij Blyde gaat doen naar de beste manier om als merk over de CSR strategie te communiceren.

Voordat je begon bij ons kantoor op de Singel, hoe zag je dagelijkse leven eruit?

Van februari tot de zomer heb ik voor mijn studie UvA voor mijn bachelor Communicatiewetenschap, gewerkt aan mijn scriptie, over de invloed van de etniciteit van hoofdrolspelers in Amerikaanse films tussen 1982 en 2017 op de filmwaardering. Het was een vrij pittig traject. Dus ik zat elke dag op de Universiteit en in het weekend werkte ik in een kledingwinkel. Eigenlijk ben ik de afgelopen maanden vooral bezig geweest met studeren. Behalve als het boven de 30 graden was, dan ging ik in de zon chillen bij Roest in Oost of in het Oosterpark, want dat is bij mij om de hoek.

En dan zit je bij Blyde! Wat is je eerste indruk van je nieuwe baan?

Aahhhh de eerste indruk: dit team bestaat uit hele verschillende en gezellige vrouwen. En wat gebeurt hier allemaal elke dag?! De ene schrijft een persbericht, teams zitten in brainstorms, kennismakingsgesprekken met influencers en weer een ander is perspakketten in aan het pakken. Zo veel werkzaamheden en allemaal zo verschillend. Nu doe ik elke dag ook dit werk, maar verbaas me nog steeds over alles wat we bij Blyde doen. En een fijne bijkomstigheid: we zitten ook op een hele leuke locatie, al kende ik het wel omdat ik in de Universiteitsbibliotheek op het Singel studeerde. Maar uitzicht over de gracht verveelt natuurlijk nooit.

Welke nieuwsmedia kun je niet zonder en influencer volg je op de voet?

Vroeger las ik altijd tijdschriften. Het begon al met de Donald Duck die ik stipt elke zaterdag ging halen bij de Albert Heijn. De Donald Duck moest plaatsmaken voor de TINA, gevolgd door Cosmo Girl die ik van voor naar achter las. Toen ik mijn eerste Iphone kreeg ging ik over naar online media. Nu besteed ik elke dag wel zeker 4 à 5  per dag aan social media, netflix, appen etc. Eigenlijk ben ik wel enigszins verslaafd. Nee, echt verslaafd denk ik zelfs! Dagelijks volg ik heel veel magazines, nieuwsapps en influencers. Mijn favorite influencers zijn Nia The Light en GracefitUK. Nia verspreidt echt positiviteit en body positivity. Hoewel ik totaal geen fitgirl ben vind ik de vlogs van Grace echt tof! En qua nieuwsapp AT5, ik kan niet zonder. Gewoon omdat het nieuws is van mijn buurt of Amsterdam.

Je stageonderzoek gaat over duurzaam ondernemen, cool! Waar denk je dat je ons mee gaat verrassen? En wat heb jij met duurzaam ondernemen?

De laatste jaren – en vooral door de nieuwe millennial generatie – is er steeds meer een grote vraag naar transparantie. Consumenten kan je niet meer ‘lekker maken’ met mooie woorden en zoetsappige advertenties. Consumenten verwachten ook een mate van verantwoordelijkheid van bedrijven waar zij producten van kopen. Hierdoor is het gebruik van CSR door bedrijven flink toegenomen. Ik wil graag in kaart brengen wat er nu bekend is over de effecten van CSR en wat de beste manier om CSR te implementeren.

 Laatste, maar zeer belangrijke vraag: wat zijn jouw guilty pleasures (muziek, eten, etc)?

Ik vind het dus zelf geen guilty pleasure, maar goed sommige mensen wel: cheesy Nederlandse films, met slecht acteerwerk, een voorspelbaar einde en vol clichés. En mijn tweede vind ik ook geen guilty pleasure, maar ook die schijnt er een te zijn: jaren ’70 en ’80 muziek. LOVE IT! En tot slot qua eten: ik houd niet van zoete dingen zoals chocolade en koekjes, maar voor een bord Surinaamse bonen met rijst kan je me altijd wakker maken!

Noot: recept volgt