Antwerpen, 24 januari 2022 – Impact bureau Blyde Benelux breidt haar team uit met een nieuwe aanwinst. Marlous van den Hoogen (29) sluit zich aan bij het groeiende team van het B Corp gecertificeerde bureau, dat zich primair richt op duurzame en sociale bedrijven. Impact maken en de doelgroep inspireren voor een groenere lifestyle staan hierin centraal. Precies datgene waarvan Marlous haar hart sneller gaat kloppen; met haar blog en social mediakanalen inspireert ze anderen op een laagdrempelige manier tot een duurzamere lifestyle.  Blyde Benelux zet zich in voor de pioniers zoals Abott Kinney’s, Ecover, Alpro en MisterGreen. 

Tijdens haar studie digitale media en communicatie werkte ze in Nederland al als freelance online marketeer & PR-adviseur voor verschillende klanten. Na haar verhuizing naar België een aantal jaar geleden ging ze onder andere aan de slag bij TEAM LEWIS PR en deed ze marketing & pr voor het Belgische meubelmerk Furnified. Daarnaast blogt ze sinds 2010 op lastdaysofspring.com en startte ze in 2018 Gids voor het Zuiden, de online gids voor iedereen die naar België vertrekt.  

Blogger van het eerste uur 

Marlous begon met bloggen toen ze 11 jaar oud was. Vanuit daar rolde ze vanzelf de wereld van online marketing en PR in. Ze noemt zichzelf een ‘per ongeluk influencer’, want ambities om er een fulltime baan van te maken heeft ze niet. Wel probeert ze op die manier haar volgers te inspireren tot een groenere lifestyle. Zo deelt ze vega(n) recepten & hotspots, laat ze zien hoe je nieuwe outfits ontdekt in je eigen kledingkast en deelt ze simpele tips om jouw leven te verduurzamen. Dat alles op een toegankelijke manier: elke stap in de ‘groene richting’ is er één. Ze werkte daarvoor al samen met merken als Ecover, ArmedAngels en FairTrade Nederland. 

De link met duurzaamheid is belangrijk voor Marlous, dus de overstap naar het allereerste B Corp gecertificeerde PR-bureau van de Benelux was een logische zet. De komende maanden staan in het teken van impactvolle projecten voor o.a. Ecover, Dripl, MisterGreen en het uitbouwen van het B Corp netwerk in België. 

“We hadden elkaar al even in het vizier en de match was nu heel snel gemaakt. Marlous past helemaal bij het Blyde DNA:, vol met daadkracht werken aan een betere wereld waarin duurzaamheid en gelijkwaardigheid centraal staan. We zijn ongelooflijk blij met de komst van Marlous en kijken er naar uit om samen verder te bouwen aan de groei van Blyde in België.” aldus Nynke Geus-van den Broek, oprichter Blyde Benelux. 

Over Blyde Benelux 

Maatschappelijk toegevoegde waarde creëren staat centraal bij het B Corp gecertificeerde Blyde Benelux. Noem het impact, noem het duurzaamheid – dat is wat ze drijft, doet versnellen en verder laat denken. Het impact-bureau is een strategische en creatieve partner in PR en werkt onder meer voor Abbot Kinney’s, Intratuin, Swapfiets en MisterGreen. Het portfolio van Blyde bestaat al voor ruim 90% uit duurzame initiatieven die bijdragen aan de missie om het mooiste in mensen, merken en organisaties naar boven te halen om zo een positief effect op hun omgeving teweeg te brengen. Met PR als vertrekpunt en humor, ambitie en optimisme als belangrijke pijlers, werken ze als één team samen aan een impactvol en duurzaam resultaat. Blyde bedient zowel de Nederlandse als de Belgische markt, vanuit vestigingen in Amsterdam en Antwerpen. Voor meer informatie zie www.blyde.nl & www.blyde.be.