Pr-bureau Blyde en Stichting Max Havelaar bundelen de krachten rond World Fair Trade Day, het mondiale event dat plaatsvindt op zaterdag 9 mei 2015. Max Havelaar coördineerde in Amsterdam de lancering van ‘Eerlijk eten’. Dit kookboek – een initiatief van Stichting Max Havelaar, Fair Trade Original en de Landelijke Vereniging van Wereldwinkels, biedt 80 recepten van gepassioneerde chefs en foodies op basis van eerlijke en duurzaam geteelde producten. De samenwerking van Blyde en Max Havelaar is onderdeel van de brede ambitie om fairtrade eten in Nederland op de kaart te zetten.

De twee ondernemers achter Blyde, Lorette der Kinderen en Nynke van den Broek over de samenwerking: “Het thema fairtrade en Blyde passen goed bij elkaar. Duurzaamheid is ook voor onze organisatie een belangrijk speerpunt. Wij zijn er trots op om rond een belangrijke dag als World Fair Trade Day samen te werken partijen als Max Havelaar en haar partners, die echt geldt als ‘verschilmaker’. Door kennis en ervaring te delen kunnen we een nog groter deel van Nederland kennis laten maken met ambachtelijke producten, gemaakt van eerlijke ingrediënten.”

Blyde opende onlangs haar deuren in hartje Amsterdam. Het PR-bureau heeft een tweede kantoor in Antwerpen op ’t Zuid en bedient zo de Benelux-markt. “Ons nieuwe bureau Blyde heeft een sterke focus op duurzaam ondernemen in de breedste zin van het woord,” zegt Der Kinderen. “Duurzaamheid betekent voor ons het creëren van toegevoegde waarde voor de lange termijn. Onze klanten willen vanuit hun DNA het verschil maken. Het zijn game changers of hebben die potentie. Met pr als vertrekpunt slaan wij voor hen de brug tussen identiteit en imago.”