AMSTERDAM – Simon Lévelt lanceert in 2021 een mini duurzaamheidsbundel vol verhalen over  ondernemen met oog voor mens en natuur en introduceert een katoenen koffiezak om verpakkingsvrij winkelen te stimuleren. Blyde Benelux is het eerste pr-bureau in de Benelux met een B-Corp certificering, on a mission to create a positive footprint worldwide. Als dat geen perfecte blend is? De koffie- en theespecialist en het pr-bureau slaan de handen ineen om het belang van eerlijke ingrediënten en prijzen te delen en Nederlanders aan te moedigen tot verantwoorde keuzes zonder daarbij in te leveren op smaak en kwaliteit. De timing heeft alles te maken met de laatste paar stappen die Simon Lévelt de komende tijd zet om 100% biologische teelt te realiseren.

Op naar 100% biologisch

Simon Lévelt werkt in meer dan 20 koffie- en theelanden over de hele wereld samen met gepassioneerde boeren, het liefst boeren die biologisch verbouwen. Met de allerbeste ingrediënten en zonder toevoegingen creëren ze ‘thuis’ in Haarlem verrassende combinaties en melanges. Nu kunnen ze 70% van hun producten biologisch noemen, maar de komende tijd werkt Simon Lévelt hard om ook de laatste 30% om te zetten naar biologisch. Anno 2021 focussen ze zich daarnaast op innovaties voor een schonere bodem, CO2-reductie, meer biodiversiteit en eerlijke prijzen voor boeren. Om de buitenwereld van hun missie op de hoogte te brengen ontwikkelden ze een compact duurzaamheidsboekje en schakelen ze het B Corp-gecertificeerde pr-bureau Blyde Benelux in. Nynke Geus – van den Broek, Directeur Blyde Benelux, is trots op de samenwerking. “De switch maken naar 100% biologisch gaat niet van vandaag op morgen, dat vergt geduld, doorzettingsvermogen en vastberadenheid.  Maar wij geloven dat dit de weg vooruit is. Simon Lévelt getuigt een doorzetter te zijn en dat juichen wij als duurzaam pr-bureau hardop toe. Het familiebedrijf is een voorbeeld voor andere ondernemers en wij gaan ervoor zorgen dat hun verhaal verteld en geleefd wordt.”

Verpakkingsvrij

Ook een belangrijk punt op de agenda van de speciaalzaak is verpakkingsvrij vervoeren én winkelen. Mikkel Levelt, zesde generatie directeur van Simon Lévelt: “Winkelverpakkingen worden vaak eenmalig gebruikt en thuis verdwijnt onze koffie en thee meestal in een opbergblik. Reuze zonde van dat verpakkingsmateriaal natuurlijk! We willen de consument daarom graag aanmoedigen om verpakkingsvrij te winkelen en introduceren deze maand een katoenen koffiezak: een herbruikbaar ‘vervoermiddel’ voor een halve kilo koffiebonen.” Iedereen die met een eigen verpakking (of de koffiezak) naar de winkel komt, krijgt tot 30 juni van dit jaar 5% korting op zijn aankoop. “Door deze actie en combinatie met onze samenwerking met Blyde hopen we zoveel mogelijk mensen aan te sporen nog duurzamere keuzes te maken,” aldus Levelt.