NEWS
WAAROM WE DE REGELS BUIGEN | NIEUWSBRIEF BLYDE
In deze kraakverse nieuwsbrief nemen we je in vogelvlucht mee achter de schermen bij Blyde. We delen groot nieuws over de bBlyde stichting die we zijn gestart en vertellen over de B Leader training die het team deze maand volgde. Daar werd weer heel duidelijk dat...
BLYDE START STICHTING VOOR MEER MAATSCHAPPELIJKE IMPACT
Amsterdam, donderdag 29 september 2022 – Het in Amsterdam en Antwerpen gevestigde pr-bureau Blyde Benelux lanceert een stichting gericht op het vergroten van maatschappelijke impact. De onafhankelijke stichting bBlyde opgericht door Lorette der Kinderen en Nynke Geus...
TEAM BLYDE IS VANAF NU B LEADER | LET US GUIDE YOU
In de week dat Patagonia bekendmaakte het B Corp gecertificeerde bedrijf weg te geven om klimaatverandering te bestrijden, volgde ons team een B Leader training. We dompelden ons twee dagen onder in de ins en outs van het proces van de internationale B Corp...
PODCAST | DUURZAAMHEID TOT IN DE KERN
In de podcastserie Ondernemerslust spreekt Nationale Nederlanden met de eigenaren van zes ondernemingen. Over wat ze drijft en hoe ze elk op hun eigen manier omgaan met continue verandering. Experts geven praktische tips die jij ook direct kunt toepassen in jouw...
DUBBELE UITBREIDING VOOR TEAM BLYDE | EVELIEN & KIM
Amsterdam, woensdag 20 juli 2022 – Het B Corp gecertificeerde pr-bureau Blyde Benelux heeft het team uitgebreid met twee nieuwe aanwinsten: Evelien Pleging (29, links op foto) en Kim Pieper (23, rechts op foto). De twee nieuwe pr-adviseurs, beiden met een achtergrond...
FOOD FOR THOUGHT | NIEUWSBRIEF BLYDE
De hoge temperaturen van vorige week veranderde de klimaatcrisis ineens in een dicht-bij-ons-bedshow. Volgens weerman Gerrit Hiemstra slechts “een voorproefje van het weer voor de toekomst”. En dat door menselijk toedoen. Time for change! Er valt eindeloos veel winst...
CREATIEVE AWARDS MOETEN OP DE SCHOP | STATEMENT
Foto: Matthieu Etienne Beoordelingscriteria dragen bij aan negatieve impact en verdienen geen applaus Op 26 augustus sluiten de inzendingen voor de Effies, de vakprijzen voor de marketing- en reclamebranche in Nederland die op 8 november worden uitgereikt. Anno...
DE WONDERBAARLIJKE KRACHT VAN EIGENTIJDSE PRINCIPES
Er was een tijd dat veel reclamebureaus er zich op lieten voorstaan niet zomaar met alle opdrachtgevers in zee te gaan. Dit omdat men wilde voorkomen dat er aan de artistieke integriteit geknabbeld ging worden. Principes dus. En er is zeker veel voor te zeggen. Als je...
KIJKJE IN DE KEUKEN VAN EXTINCTION REBELLION
Beeld: Extinction RebellionEen toonaangevende internationale actiegroep in de klimaatbeweging is Extinction Rebellion (XR). Ze zijn gevestigd in 86 landen, vormen 1.206 groepen en bestaan uit duizenden rebellen. Sinds de oprichting in 2018 vonden talloze acties plaats...
BLYDE ONDERNEEMT KLIMAAT POSITIEF | NETZERO
Our mission is to create a positive footprint worldwide. Niet alleen met het werk dat we doen, waar we elke dag vol passie ons bed voor uitstappen, maar juist ook in ons eigen Blyde-huis. Met ons eigen changemaking team. Onze promise to the future? We use business as...
BIODIVERSITEIT: OVER DE BLOEMETJES EN BIJTJES
Een aantal weken geleden lieten onderzoekers van Rijkswaterstaat en Wageningen Marine Research expres een dode walvis rotten op het strand. Een uniek experiment, want normaal gesproken wordt zo’n dier zo snel mogelijk geruimd. Het is sprekend voor een ontwikkeling die...
BLYDE VERHUIST NAAR UNIEK DUURZAAM KANTOORPAND
Yes, we hebben heerlijk nieuws dat we graag met je delen! Deze zomer verhuizen we naar een unieke historische plek aan de Kostverlorenvaart in Amsterdam West. Op molenterrein De Otter wordt momenteel de laatste hand gelegd aan de duurzame renovatie van ons nieuwe...
WERELDVERBETERING ALS BUSINESSCASE | THE OPTIMIST
Dit interview werd gepubliceerd op The Optimist. Voor meer verhalen in de serie 'Groene communicatiesbureaus' check theoptimist.nl. Auteur: Gijs de Swarte In negen van de tien commercials zijn zo’n beetje alle menselijke kleuren en seksuele voorkeuren...
VAN ASSESSMENT TOT B CORP | WAT IS EEN B CORP-CERTIFICERING?
Wat hebben chocoladeboer Tony’s Chocolonely, financiële instelling Triodos en waterflessenmerk Dopper gemeen? Ze zijn allemaal B Corp! Ook Blyde kan zich bij het voorgaande rijtje voegen: wij zijn sinds 2019 eveneens gecertificeerd door het meest vooruitstrevende...
IPCC-KLIMAATRAPPORT | HANDEN UIT DE MOUWEN
Dieren die uitsterven, 1 graden opwarming van de aarde en koraal dat verdwijnt, een kleine opsomming van de gevolgen die klimaatverandering heeft. In het tweede deel van het IPCC-rapport dat medio februari verscheen, kwamen wederom schrikbarende cijfers en beelden...
NIEUWE VACATURE | PR TRAINEE GEZOCHT!
PR trainees gezocht (minimale duur: vier maanden) | Dit wil je! Wat vertel je aan je vrienden? Wat ga je doen? Laten we beginnen met wat je niet gaat doen. Je gaat niet in een hoekje zitten waar je zelf klussen moet verzinnen om je dag door te komen. Bij Blyde ben je...
FUTUREPROOF PARENTING | NIEUWSBRIEF BLYDE
De coronacrisis heeft geleid tot een heuse geboortegolf. Wat ons betreft hét moment om wat fijne futureproof parenting tips op een rij te zetten. Groene producten voor jou en je kids, van kinderwagens en zwangerschapskleding tot ready-to-eat plantaardige maaltijden om...
MEET TIRZA: 5 VRAGEN AAN ONZE NIEUWE TRAINEE
Maak kennis met Tirza (23), onze nieuwe collega die tot en met juni 2022 stage komt lopen. Met veel enthousiasme en passie is ze deze maand begonnen bij Blyde. Tirza beter leren kennen? Bekijk haar antwoorden op vijf vragen:Je bent net begonnen bij Blyde! Hoe bevalt...
BLYDE BREIDT VERDER UIT IN BELGIË MET NIEUWE AANWINST MARLOUS
Antwerpen, 24 januari 2022 – Impact bureau Blyde Benelux breidt haar team uit met een nieuwe aanwinst. Marlous van den Hoogen (29) sluit zich aan bij het groeiende team van het B Corp gecertificeerde bureau, dat zich primair richt op duurzame en sociale bedrijven....
B CORP BLYDE ZOEKT IMPACT PR ADVISEUR
Blyde Benelux, het bureau voor duurzame merken en organisaties, zoekt jou: een daadkrachtige missiegedreven pr-adviseur met een positieve mindset. Natuurlijk word je gedreven door duurzaamheid en sociale impact, begrijp je het pr-vak als geen ander en is ‘taal zeg...