NEWS

LET’S PLAY EQUAL – THE MOST UNFAIR GAME IN THE WORLD

LET’S PLAY EQUAL – THE MOST UNFAIR GAME IN THE WORLD

Gender, mentale gezondheid, culturele achtergrond en opleidingsniveau: eigenschappen waarop je niet altijd invloed hebt, maar die vaak meewegen in de kansen die je in het leven krijgt. Om hier bewustwording over te creëren en diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid...

MAAK KENNIS MET MAJ: 5 VRAGEN AAN ONZE NIEUWE TRAINEE

MAAK KENNIS MET MAJ: 5 VRAGEN AAN ONZE NIEUWE TRAINEE

New teamie alert! Sinds februari wordt Blyde versterkt door Maj! We interviewden Maj om onder andere achter haar geheime talent te komen. Wist je dat Maj 18 keer een bal kan hooghouden? Ontdek meer over Maj in het onderstaande interview. Je hebt de bachelor...

MEET LYENNE: 5 VRAGEN AAN ONZE NIEUWE TRAINEE

MEET LYENNE: 5 VRAGEN AAN ONZE NIEUWE TRAINEE

Meet Lyenne (21), onze nieuwe collega. Met veel positiviteit en enthousiasme is ze in februari begonnen bij Blyde als impact trainee. Lyenne beter leren kennen? In het onderstaande interview lees je o.a. over haar geheime talenten en ambities! Je hebt de bachelor...

LESS TALK, MORE ACTION I NIEUWSBRIEF BLYDE

LESS TALK, MORE ACTION I NIEUWSBRIEF BLYDE

Credits: Zazzle      Het is de Week van de Circulaire Economie; dé week waarin ondernemers aandacht vragen voor het belang van een economie die afval niet als overblijfsel, maar als waardevolle grondstof voor nieuwe producten ziet en gebruikt. Hard nodig, want...

KEEP MAKING PROGRESS | NIEUW(JAAR)SBRIEF BLYDE

KEEP MAKING PROGRESS | NIEUW(JAAR)SBRIEF BLYDE

Happy new year! In deze nieuwsbrief blikken we vooruit op een jaar waarin we grote stappen moeten zetten om de transitie naar een duurzame en sociale economie te versnellen. Met nog 7 jaar tot de deadline van de Sustainable Development Goals (SDGs) in 2030, is het...

TAKE LESS, GIVE (BACK) MORE | NIEUWSBRIEF BLYDE

TAKE LESS, GIVE (BACK) MORE | NIEUWSBRIEF BLYDE

Morgen, vrijdag 25/11, is het Black Friday. Een dag in het teken van impulsaankopen die, onderaan de streep, eigenlijk voor niets of niemand iets goeds opleveren. Want er is altijd wel iets of iemand die voor Black Friday de prijs betaalt. TIME FOR SOME SERIOUS...

HOE ONDERSCHEID JE JE NOG ALS DUURZAAM BEDRIJF?

HOE ONDERSCHEID JE JE NOG ALS DUURZAAM BEDRIJF?

Dit interview werd gepubliceerd op Frankwatching. Auteur: Gijs de Swarte Marketing is ervan vergeven dezer dagen: duurzaam, divers, transparant, inclusief, B Corp… woke. Maar als iedereen hetzelfde uitdraagt, hoe onderscheidend is het dan nog? Journalist Gijs de...

DUTCH DESIGN WEEK 2022 | GREEP UIT ONZE HIGHLIGHTS

DUTCH DESIGN WEEK 2022 | GREEP UIT ONZE HIGHLIGHTS

Net als voorgaande jaren, reisde team Blyde vorige week af naar het grootste design event van Noord-Europa: de Dutch Design Week 2022 in Eindhoven! Het overkoepelende thema van dit jaar, ''Get Set!'', stond in het teken van een mentaliteitsverandering: van...

MAAK KENNIS MET NIKITA: 5 VRAGEN AAN ONZE NIEUWE TRAINEE

MAAK KENNIS MET NIKITA: 5 VRAGEN AAN ONZE NIEUWE TRAINEE

Meet Nikita (23), onze nieuwe collega die tot en met februari 2023 stage komt lopen. Met veel positiviteit en enthousiasme is ze in september begonnen bij Blyde. Nikita beter leren kennen? In het onderstaande interview lees je o.a. over haar favo boeken en ambities!Je...

MEET METTE: 5 VRAGEN AAN ONZE NIEUWE TRAINEE

MEET METTE: 5 VRAGEN AAN ONZE NIEUWE TRAINEE

Meet Mette (21), onze nieuwe collega die tot en met februari 2022 stage komt lopen. Met veel enthousiasme en passie is ze twee maanden geleden begonnen bij Blyde. Mette beter leren kennen? In het onderstaande interviewtje lees je onder meer wat haar stoutste dromen en...

ZEVEN JAAR PIONIEREN IN EEN NOTENDOP | BLYDE IMPACT REPORT

ZEVEN JAAR PIONIEREN IN EEN NOTENDOP | BLYDE IMPACT REPORT

Blyde Benelux bestaat zeven jaar. We waren in 2019 het eerste pr-bureau in de Benelux dat door B Corp werd gecertificeerd en zijn bijzonder trots dat we daarmee in het rijtje staan van Tony’s Chocolonely, Patagonia en Triodos Bank. Ons team voelt...

WAAROM WE DE REGELS BUIGEN | NIEUWSBRIEF BLYDE

WAAROM WE DE REGELS BUIGEN | NIEUWSBRIEF BLYDE

In deze kraakverse nieuwsbrief nemen we je in vogelvlucht mee achter de schermen bij Blyde. We delen groot nieuws over de bBlyde stichting die we zijn gestart en vertellen over de B Leader training die het team deze maand volgde. Daar werd weer heel duidelijk dat...

BLYDE START STICHTING VOOR MEER MAATSCHAPPELIJKE IMPACT

BLYDE START STICHTING VOOR MEER MAATSCHAPPELIJKE IMPACT

Amsterdam, donderdag 29 september 2022 – Het in Amsterdam en Antwerpen gevestigde pr-bureau Blyde Benelux lanceert een stichting gericht op het vergroten van maatschappelijke impact. De onafhankelijke stichting bBlyde opgericht door Lorette der Kinderen en Nynke Geus...

TEAM BLYDE IS VANAF NU B LEADER | LET US GUIDE YOU

TEAM BLYDE IS VANAF NU B LEADER | LET US GUIDE YOU

In de week dat Patagonia bekendmaakte het B Corp gecertificeerde bedrijf weg te geven om klimaatverandering te bestrijden, volgde ons team een B Leader training. We dompelden ons twee dagen onder in de ins en outs van het proces van de internationale B Corp...

PODCAST | DUURZAAMHEID TOT IN DE KERN

PODCAST | DUURZAAMHEID TOT IN DE KERN

In de podcastserie Ondernemerslust spreekt Nationale Nederlanden met de eigenaren van zes ondernemingen. Over wat ze drijft en hoe ze elk op hun eigen manier omgaan met continue verandering. Experts geven praktische tips die jij ook direct kunt toepassen in jouw...

DUBBELE UITBREIDING VOOR TEAM BLYDE | EVELIEN & KIM

DUBBELE UITBREIDING VOOR TEAM BLYDE | EVELIEN & KIM

Amsterdam, woensdag 20 juli 2022 – Het B Corp gecertificeerde pr-bureau Blyde Benelux heeft het team uitgebreid met twee nieuwe aanwinsten: Evelien Pleging (29, links op foto) en Kim Pieper (23, rechts op foto). De twee nieuwe pr-adviseurs, beiden met een achtergrond...

FOOD FOR THOUGHT | NIEUWSBRIEF BLYDE

FOOD FOR THOUGHT | NIEUWSBRIEF BLYDE

De hoge temperaturen van vorige week veranderde de klimaatcrisis ineens in een dicht-bij-ons-bedshow. Volgens weerman Gerrit Hiemstra slechts “een voorproefje van het weer voor de toekomst”. En dat door menselijk toedoen. Time for change! Er valt eindeloos veel winst...

CREATIEVE AWARDS MOETEN OP DE SCHOP | STATEMENT

CREATIEVE AWARDS MOETEN OP DE SCHOP | STATEMENT

  Foto: Matthieu Etienne Beoordelingscriteria dragen bij aan negatieve impact en verdienen geen applaus Op 26 augustus sluiten de inzendingen voor de Effies, de vakprijzen voor de marketing- en reclamebranche in Nederland die op 8 november worden uitgereikt. Anno...

DE WONDERBAARLIJKE KRACHT VAN EIGENTIJDSE PRINCIPES

DE WONDERBAARLIJKE KRACHT VAN EIGENTIJDSE PRINCIPES

Er was een tijd dat veel reclamebureaus er zich op lieten voorstaan niet zomaar met alle opdrachtgevers in zee te gaan. Dit omdat men wilde voorkomen dat er aan de artistieke integriteit geknabbeld ging worden. Principes dus. En er is zeker veel voor te zeggen. Als je...

KIJKJE IN DE KEUKEN VAN EXTINCTION REBELLION

KIJKJE IN DE KEUKEN VAN EXTINCTION REBELLION

Beeld: Extinction RebellionEen toonaangevende internationale actiegroep in de klimaatbeweging is Extinction Rebellion (XR). Ze zijn gevestigd in 86 landen, vormen 1.206 groepen en bestaan uit duizenden rebellen. Sinds de oprichting in 2018 vonden talloze acties plaats...